Citroën

Citroën är en fransk biltillverkare som genom innovativ och egensinnig design haft stora försäljningsframgångar i både Europa och Sverige. Under senare år har Citroën varit betydligt mer konventionell och försiktig i utformningen av bilmodeller.
Nedtoningen av de mest excentriska dragen har inte varit till nackdel för Citroën rent försäljningsmässigt. I Sverige har i synnerhet modellerna C3, C4 och C5 sålt bra.
Citroën är även framgångsrika på nyttofordonsmarknaden där Jumpy är en storsäljare.
Alla Europas stora dragkrokstillverkare erbjuder ett rikt och varierat utbud av dragkrokar till Citroëns modeller, från lilla C2 till kraftfulla Jumpy.

Dragkroksmontering

Montera dragkrok?

Behöver du dragkrok till din bil?
Behöver du mer information och kanske lite riktlinjer och rekommendationer?
Välkommen till en sida som handlar enbart om dragkroksmontering.

Dragkrok till bilen är nästan en självklarhet i Sverige. Dragkrok används främst till:

-släpvagn
-trailer
-Husvagn
-cykelhållare

Något som kommit mer och mer under senare år, framförallt i storstäderna är att Svenskar monterar dragkrok enbart för att inte bli ”inparkerade” eller för att den skyddar bakspoilern vid en mindre påkörning bakifrån.

Montera själv?

Dragkrokslagret var först i Sverige att erbjuda så kallade GDS-paket. Detta är alltså ett paket där samtliga delar som krävs för en godkänd montering ingår, allt förutom verktyg och kunskap…

När du inhandlar dragkrok till din bil, var extra noggrann på att du väljer korrekt modell, det finns nämligen en uppsjö av modeller, ca 2000 av vardera dragkroksmärke. Ofta är det olika dragkrok beroende på vilken bilmodell, kaross, årsmodell och även utrustning så som backsensorer eller reservhjulsplacering. En dragkrok väger i snitt 26Kg och är ett relativt stort paket, vi rekommenderar att man kontrollerar bla bla bla…

Jämförelse med att montera själv eller låta dragkroksmontörer göra jobbet