Renault

Renault är ett franskt bilmärke vars 1900-tal i mångt och mycket är ett tvärsnitt av det händelserika europeiska 1900-talet, från stora försäljningsframgångar under det glada 1920-talet, samarbete med den tyska ockupationsmakten under andra världskriget, förstatligandet efter kriget, omstruktureringar och privatisering under 1980- och 90-talen. Sedan 1999 äger Renault nästan hälften av Nissan, vilket inneburit samarbete och att de båda märkerna har systermodeller av varandras bilar.
Renault i Sverige domineras helt av mellanklassbilen Megane och och småbilen Clio som båda har stora marknadsandelar i sitt segment.

Dragkroksmontering

Montera dragkrok?

Behöver du dragkrok till din bil?
Behöver du mer information och kanske lite riktlinjer och rekommendationer?
Välkommen till en sida som handlar enbart om dragkroksmontering.

Dragkrok till bilen är nästan en självklarhet i Sverige. Dragkrok används främst till:

-släpvagn
-trailer
-Husvagn
-cykelhållare

Något som kommit mer och mer under senare år, framförallt i storstäderna är att Svenskar monterar dragkrok enbart för att inte bli ”inparkerade” eller för att den skyddar bakspoilern vid en mindre påkörning bakifrån.

Montera själv?

Dragkrokslagret var först i Sverige att erbjuda så kallade GDS-paket. Detta är alltså ett paket där samtliga delar som krävs för en godkänd montering ingår, allt förutom verktyg och kunskap…

När du inhandlar dragkrok till din bil, var extra noggrann på att du väljer korrekt modell, det finns nämligen en uppsjö av modeller, ca 2000 av vardera dragkroksmärke. Ofta är det olika dragkrok beroende på vilken bilmodell, kaross, årsmodell och även utrustning så som backsensorer eller reservhjulsplacering. En dragkrok väger i snitt 26Kg och är ett relativt stort paket, vi rekommenderar att man kontrollerar bla bla bla…

Jämförelse med att montera själv eller låta dragkroksmontörer göra jobbet